úterý 10. září 2013

Bezlepkový cheesecake, který se nedá pokazit

Chtěla jsem vyrobit narozeninový  tvarohový cheesecake s malinami. Inspirovala jsem se proto skvělým receptem zde a trochu ho přetvořila podle svých (bezlepkových) představ.


Potřebujeme:

Na podklad:
  • Sušenky (na formu 18cm jsem použila 125g bezlepkových z Intersparu, při větši formě dávejte 150-200g)
  • Máslo (na formu 18cm stačí 100g, na větší 120g)
Na náplň:
  • 2x vanička polotučného měkkého tvarohu 250g (použila jsem Alberťácký)
  • 1x kelímek zakysané smetany 200ml
  • 1x vanilkový cukr
  • 170g třtinového cukru
  • 2 vejce
  • 2 polévkové lžíce Jizerky
  • 2 čajové lžičky vanilkového extraktu

+ ovoce na vrchní vrstvu ( a pokud cheesecake neplánujete sníst celý ten den, tak i balíček dort-želé od Dr.Oetkera za zakapání ovoce)


Postup:
Sušenky dáme do větší misky a dobře podrtíme na padrť. V mikrovlnce si necháme roztopit máslo.
Roztopeným máslem zalijeme sušenky a smícháme prsty. Vzniklou sušenkovo-máslovou hmotu rovnoměrně rozmístíme na dno formy (vrstva bude hodně nízká). Dáme péct na 10 minut při 200 stupních.

Mezitím rozmixujeme tvaroh, třtinový cukr, vanilkový cukr a mouku. Až máme vše hezky rozmixováno, přidáme vanilkový extrakt, vajíčka (postupně) a nakonec zakysanou smetanu. Směs bude hladká, víc hutná než na palačinky, míň hutná než na bublaninu.

Nalijeme náplň na upečený sušenkovo-máslový základ a dáme péct na 10 min při 200 stupních a poté zmírníme na 120 stupňů a pečeme dalších 25 minut.

Po upečení necháme cheesecake v zavřené troubě 2 hodiny. Poté na něj naskládáme ovoce dle chuti a případně připravíme želé podle návodu a zakapeme.

Dáme do chladu minimálně na hodinu...a pak se na něj můžeme vrhnout! :)

(pokud sledujete i můj druhý blog, omlouvám se za double post :) )

4 komentáře:

  1. Ty jo, to vypadá výborně, mám taky bezlepkovou dietu, tak hned zítra vyzkouším!:)

    OdpovědětVymazat
  2. mňaaaam,tak teraz si mi ale spravila chuteee! :))) si šikulka ;)

    OdpovědětVymazat